m5 2 ikona

Ostatnia Zdobycz – Scenariusz V Warszawskiej Ligi Infinity

To już ostatnia bitwa w I Sezonie Warszawskiej Ligi Infinity. Wszystkie strony konfliktu chcą zabezpieczyć swe zdobycze przed wkroczeniem sił rozjemczych O-12 i ustabilizowaniem się sytuacji w rejonie. Zapraszamy do zapoznania się z piątym scenariuszem i rozegrania finałowej fazy walk o New Danzig.

Historia

O-12 wymusiło na ludzkich frakcjach zawieszenie broni, a armia EI, zagrożona coraz intensywniejszym konfliktem z Tohaa, musi przerzucić swoje siły gdzie indziej. To ostatni moment, by uchwycić dodatkowe terytorium w New Danzig, zanim zawieszenie broni wejdzie w życie. Planujemy akcję przesiedleńczą by umieścić w opuszczonych strefach swoich cywilów i tym samym zapewnić, że będą kontrolowane przez nas po tym, jak wojsko wycofa się z New Danzig. Przygotowaliśmy nawet fałszywe dokumenty, potwierdzające naszą kontrolę nad tym obszarem. Czasu jest mało – musimy ruszać jak najszybciej!

Ragik landing

Warunki Rozgrywki:

LIMIT PUNKTÓW: 300

Aby uzyskać dodatkowy 1 VP pomalowane powinno być 100% modeli biorących udział w grze.

LICZBA TUR: 4

Jeśli ostatni model przeciwnika został usunięty z planszy, pozostały gracz może dokończyć swoją turę (jeśli to była jego tura) i rozegrać jeszcze jedną, pełną turę. Następnie interweniują siły pokojowe O-12 i gra się kończy.

Rozstawienie:

Dokładnie na środkowej osi stołu sędzia umieszcza 3 znaczniki punktów strategicznych. Punkty powinny być oddalone min. 10″ od siebie i nie powinny znajdować się bliżej, jak 6″ od krawędzi stołu. Wskazane jest, by znajdowały się w środku budynków.

W trakcie  fazy rozstawienia jednostek, każdy z graczy umieszcza 3 cywili w swojej strefie rozstawienia w taki sposób, by znajdowali się w kontakcie z krawędzią stołu. Cywile ci są traktowani dla gracza, który ich wystawia jako Neutralni i mogą zaczynać grę od razu zsynchronizowani ze wskazanym modelem. Cywile przeciwnika są Hostile. Przed wystawieniem cywili, gracze oznacza w sposób tajny, który z ich cywili niesie teczkę z dokumentami.

Cutter in Camo

Cele:

1 VP za każdy punkt strategiczny spatrolowany przez nas (patrz patrolowanie punktów, niżej) – max 3 VP.

1 VP za każdego naszego cywila, który kontroluje punkt strategiczny pod koniec gry (tzn. znajduje się w 3″ od znacznika punktu strategicznego, podczas gdy w 3″ od znacznika nie ma przytomnych wrogich jednostek/cywilów, i ma LoF do znacznika) – max 3 VP.

1 VP jeśli pod koniec gry teczka z dokumentami przeciwnika znajduje się przy naszym przytomnym modelu znajdującym się w strefie wystawienia.

fight

Zasady Specjalne:

Patrolowanie punktów

Punkt uznaje się za spatrolowany, jeśli model wraz z końcem swojej reaktywnej tury znajduje się w 3″ od znacznika punktu strategicznego, posiada LoF do znacznika, a przeciwnik nie posiada w 3″ do znacznika żadnej przytomnego modelu (cywile się nie liczą).
Punkt spatrolowany przez jednego gracza nie może być spatrolowany przez drugiego. Innymi słowy: należy wprowadzić model w 3″ od znacznika i utrzymać go tam całą turę przeciwnika, albo np. za pomocą Dodge przesunąć się jego zasięg.

Teczka z dokumentami

Za pomocą testu Discover można sprawdzić, który cywil (żywy lub martwy) posiada teczkę z dokumentami. Oprócz tego, gdy przeciwnik znajdzie się w BtB contact z żywym lub martwym cywilem, należy powiedzieć, czy figurka ma teczkę, czy nie.
Teczkę można podnieść od poległego będąc w BtB contact, przekazać innemu modelowi w BtB contact lub upuścić na ziemię za short skill.

Autor

Juliusz „Bors" Sabak

Nałogowy modelarz i miłośnik gier bitewnych, fabularnych tudzież planszowych. Wielbiciel techniki, historii i fantastyki. Czytający nałogowo, nie tylko SF, i równie nałogowo piszący publicysta w portalu Mojeopinie.pl, dziennikarz lotniczy miesięcznika „Pilot Club Magazine” i redaktor działu gier figurkowych serwisu grybezprądu.pl.